02122515604 - 09126768843 - 09126500713

جت پرینتر ایماژ

جت پرینتر ایماژ

در صورتی که در کارخانجات و شرکت های تولیدی فعالیت دارید با وسایل گوناگونی آشنا شده اید که یکی از آن ها دستگاه های جت پرینتر هستند که از میان آن ها جت پرینتر ایماژ جایگاه خاص خود را دارد. در صورتی که می خواهید درباره این نوع جت پرینتر بیشتر آشنا شوید حتما ادامه مطالب این مقاله را دنبال کنید زیرا قرار است به مزایا و ویژگی های آن بپردازیم.

جت پرینتر چیست؟

وسایل و محصولاتی که در کارخانه ها تولید می شوند باید دارای یک سری اطلاعات مهم باشند که از جمله آن ها می توان به تاریخ تولید و انقضا، قیمت، بارکد و … اشاره کرد. برای درج این اطلاعات بر روی بسته بندی محصولات از وسایلی به نام جت پرینتر استفاده می شود. در واقع جت پرینترها دستگاه های چاپ هستند که به ما این امکان را می دهند تا اطلاعات لازم و ضروری را بر روی انواع سطوح چاپ کنیم.

دستگاه جت پرینتر ایماژ چیست؟

دستگاه جت پرینتر انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها جت پرینتر ایماژ است. این دستگاه محصول کشور فرانسه است و تکنولوژی بالایی در زمینه چاپ و درج اطلاعات بر روی محصولات دارد. اپراتوری و کار کردن با این دستگاه راحت است و می توان آن را به زبان فارسی تنظیم کرد زیرا تمامی حروف الفبای فارسی را دارد.

ویژگی های مهم جت پرینتر ایماژ کدام است؟

جت پرینتر ایماژ ویژگی ها و امکانات مخصوص خود را دارد که در ادامه به مهم ترین آن ها می پردازیم.

  • دارای ۲ پمپ است: به کمک دو پمپی که در این دستگاه جت پرینتر وجود دارد مکش و فشار مناسبی در سیستم صورت می گیرد.
  • دارای ۲ نازل است: به کمک ۲ عدد نازلی که در جت پرینتر ایماژ قرار دارد، سرعت چاپ در پیغام های ۴ خط با سرعت بالایی صورت می گیرد.
  • دارای مخزن است: یک مخزن مجزا دارد و همین مسئله باعث می شود از تمامی مواد مصرفی موجود در ظرف استفاده بهینه صورت بگیرد و زمانی برای مواد مصرفی مشخص نمی شود البته باید گفت که همه جوهر ها، تاریخ انقضا دارند.
  • صفحه نمایش دار: یک صفحه نمایش بزرگ و محیط کار آسانی دارد و همین مسئله، درج پیغام و ارسال آن ها برای چاپ در این نوع جت پرینتر را منحصر بفرد کرده است و باعث رضایت صاحبان صنعت و کارخانه ها شده است. یک صفحه نمایش بزرگ امکان دیدن تمامی جزئیات را فراهم می کند در نتیجه می توان کنترل بهتری بر روی دستگاه اعمال کرد.
  • کار با جوهر های رنگی: دستگاه جت پرینتز ایماژ می تواند هم از جوهر مشکی و هم از جوهر های رنگی زرد، آبی و قرمز برای درج اطلاعات استفاده کند و این مسئله جزء مزیت های مهم دستگاه به حساب می آید.
  •  بدنه دستگاه: جنس بدنه این جت پرینتر استیل است و به کابل مجزا و پایه به منظور نصب دستگاه، نیازی ندارد. همین مسئله باعث آسان شدن کاربری دستگاه شده است.

اجزاء اصلی جت پرینتر ایماژ کدام است؟

جت پرینتر ایماژ مانند همه جت پرینترها دارای یک سری اجزاء اصلی است که در ادامه آن ها را نام می بریم.

  • برد الکترونیکی: در واقع مغز جت پرینتر ایماژ، برد الکترونیکی آن است و عملیات چاپ و پرینت کردن را کنترل می کند.
  • هد جت پرینتر: وظیفه قسمت هد جت، این است که اطلاعات را از برد الکترونیکی دریافت می کند و بر اساس آن، جوهر را بر روی محصول پرتاب می کند.
  • سیستم جوهر رسانی: این سیستم قسمت های مختلفی دارد از جمله مخزن جوهر و حلال، پمپ و شلنگ های حاوی جوهر. وظیفه سیستم جوهر رسانی همانطور که از نامش مشخص است، رساندن جوهر از مخازن به هد جت پرینتر می باشد.
  • چشمی الکترونیکی: سنسور، حسگر یا چشمی الکترونیکی نزدیک هد قرار دارد و وظیفه شناسایی محصول بر روی خط تولید و ارسال فرمان چاپ به برد الکترونیکی را بر عهده دارد.

جت پرینتر ایماژ چه مزایایی دارد و چرا باید از این دستگاه استفاده کنیم؟

این نوع جت پرینتر دارای ویژگی ها و مزایای مختلفی است که باعث می شود ما را ترغیب کند از آن استفاده کنیم. در ادامه به برخی از این مزایا، می پردازیم.

اپراتوری ساده و راحت

جت پرینتز ایماژ مطابق با استاندارد های روز جهانی تولید می شود و به حافظه جانبی نیاز ندارد و برای فعالیت، به سیستم های کمکی مانند کامپیوتر یا ویندوز محتاج نیست. در نتیجه شما می توانید به کمک این دستگاه نیاز خط تولید خود را به جت پرینتر به سادگی و آسانی برطرف نمایید.

کنترل پیشرفته و جدید

کنترل این دستگاه برای عملیات چاپ توسط سیستم کنترلر آن ها به صورت کاملا پیشرفته و به روز انجام می شود.

امکان استفاده از آن در همه خطوط تولید

از آن جایی که سیستم پایه دستگاه طراحی مناسبی دارد می توان هد کنترلر جت پرینتر های ایماژ را بر روی انواع خط تولیدی نصب کرد. به همین دلیل در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، دارویی، لوله سازی و … جت پرینتر ایماژ کاربر دارد.

ویژگی مدل های مختلف جت پرینتر ایماژ

دستگاه جت پرینتر ایماژ دارای مدل ها و سری های مختلفی است که هر کدام از آن ها ویژگی ها و کارایی خاص خود را دارند. در ادامه به معرفی برخی از مدل های این دستگاه می پردازیم.

جت پرینتر های ایماژ سری ۹۰۰۰ ویژگی ها و مشخصات کاملی دارند و می توان از آن ها برای کارخانجات تولیدی، اهداف عمومی، برنامه های خاص مانند کنتراست بالا و مارک هایی با کارایی زیاد استفاده نمود. از معروف ترین، مقاوم ترین و کارآمد ترین سری ها، سری ۹۰۰۰ جت پرینتر ایماژ است که اکنون در قدیمی ترین شرکت های تولیدی ایران نیز هنوز مورد استفاده قرار می گیرند. ایماژ مدل ۹۰۲۰، مدل ۹۰۳۰، مدل ۹۰۴۰، مدل ۹۰۲۸ و مدل ۹۰۱۸، مدل S7 و مدل S8 و … از معروف ترین مدل این سری ها به شمار می روند.

بر روی چه بسترهایی می توان با جت پرینتر ایماژ عملیات چاپ را انجام داد؟

برای بستر هایی مانند شیشه، پلاستیک، مقوا، فلز و به طور مستقیم برای چاپ بر روی محصول می توان از جت پرینتر ایماژ استفاده کرد. به همین دلیل شرکت هایی که محصولات خود را در بسته بندی هایی با این اجناس قرار می دهد و یا آن که می خواهند بر روی خود محصول به صورت مستقیم اطلاعات لازم را چاپ کنند، می توانند از این نوع جت پرینتر استفاده کنند.

در این مقاله با دستگاه جت پرینتز ایماژ آشنا شدیم و ویژگی ها و مزایای این دستگاه را معرفی کردیم. در نتیجه برای انتخاب دستگاه خود می توانید از این اطلاعات استفاده نمایید.