02122515604 - 09126768843 - 09126500713

انواع مدل های دستگاه لیبل چسبان (اتیکت زن)

دستگاه لیبل چسبان جهت الصاق برچسب ها برروی محصولات طراحی شده اند به عبارت دیگر لیبل زن دستگاهی است که لیبل های چاپ شده و از قبل آماده شده را روی محصول شما می چسباند. در این دستگاه ها لیبل پشت چسبدار از روی رول برداشته شده و بصورت اتوماتیک بر روی محصول چسبانده می شوند. محصولات بیش از هر زمان دیگری به ظاهر و بسته بندی برای فروش بهتر احتیاج دارند. داروها، مواد غذای ، قطعات صنعتی و  کالاهای مصرفی کامل بستگی به برچسب گذاری قابل اعتماد دارد.

لیبل ها برای کاربردهای صنعتی ابزاری مقرون به صرفه برای فرآیندهای تولید هستند. محصولات لیبل چسبان ما لیبل‌های سفارشی با کیفیت‌های چاپی مختلف، در مقادیر صنعتی و متناسب با کاربرد شما ارائه می‌دهد. لیبل یا برچسب ها می تواند نقش مهمی در بازار یابی کالا ایفا کند چرا که طرح گرافیکی آن می تواند نظر مشتریان را به خود جلب کند و در قفسه فروگاه محصول را از سایر محصولات متمایزکند.

دستگاه لیبل چسبان

نکات مهمی که در خرید دستگاه های اتیکت زن باید در نظر گرفته شود:

  • محصولی که نیاز به اعمال لیبل روی آن داریم در انتخاب دستگاه مهم است. محصول شما بطری است یا بسته بندی سلفونی دارد؟
  • سرعتی که نیاز داریم مهم است ( این سرعت را عناصر زیادی تعیین می کنند مثل سرعت دستگاه بسته بندی و..) خط بسته بندی اتوماتیک دارید یا دستی؟
  • اندازه لیبل مهم است. چسباندن لیبل کوچک و بزرگ تفاوت دارند.
  • دو طرف محصول نیاز به لیبل دارد یا تنها یک طرف لیبل می خورد؟
  • صنایع که از لیبل زن استفاده می کنند می تواند از تولید تن ماهی، شوینده، نوشابه، آرایشی و بهداشتی، قطعات خودرو، لوازم التحریر و غیره باشد.

برچسب چسبان نیمه اتوماتیک یا لیبل زن دستی (Semi-Automatic Labeling Machine)

این مدل لیبل چسبان یا اتیکت زن دستی ، برای ظروف کاملا استوانه ای و تیراژ های کم طراحی و ساخته شده است و طریقه کارکرد این برچسب چسبان دستی بصورت زیر میباشد :
در ایتدا ظرف را بین رولیک های لیبل چسبان قرار داده و اهرم مربوطه را روی ظرف برگردانده و فشار میدهیم ، در همین حین با فشردن کلید تریگ عملیات لیبل زنی شروع شده و ظرف شروع به چرخش مینماید تا دور تا دور ظرف لیبل مربوطه الصاق شود . پس از اتمام لیبلینگ ، مجددا ظرف دیگر را در رولیکهای آن قرار داده و مجددا کلید تریگ را فشار میدهیم .
در این مدل اتیکت زنی دستی تقریبا در هر ۵ الی ۶ ثانیه میتوان یک لیبل الصاق نمود ، بنابراین سرعت این مدل برچسب چسبان تقریبا به ۶۰۰ عدد در ساعت میرسد ، باید توجه داشت که در این روش هزینه کارگری لیبل زنی بالا رفته ( چون یک کارگر در طول روز در حال انجام اتیکت زنی با این دستگاه میباشد )
نکته دیگری که در این مدل باید بررسی شود عملیات درج تاریخ تولید یا مصرف میباشد که برای این کار مجددا یک کارگر میبایستی ظروف را روی یک نقاله برای درج تاریخ تولید و مصرف قرار دهد و این کار نیز هزینه کارگری را مجددا بالا میبرد .
بنابراین به طور کلی بهترین پیشنهاد استفاده از یک لیبل زن اتوماتیک میباشد که مجهز به یک نقاله بوده و عملیات لیبل زنی و درج تاریخ هر دو در یک دستگاه انجام میشود و هزینه کارگری فوق العاده پایین میاید.

برچسب زن از سمت بالا (Top Labeling Machine)

این مدل اتیکت زن یا لیبل چسبان توانایی الصاق لیبل پشت چسب دار را از سمت بالا در سطوح مختلف دارد و طراحی و ساخت آن انجام می شود .
این مدل لیبل زن دارای یک تسمه نقاله استاندارد یک و نیم متری با عرض ۱۵ سانتیمتر میباشد و کفه مکانیک دستگاه نیز در مدل های با دقت بالا و سرعت بالا و معمولی ساخته می شود (طبق سفارش)
لیبل چسبان اتوماتیک از سمت بالا :
دارای کالیبراسیون اتوماتیک لیبل ، کنترولر ایرانی ، قابل سفارش با استپ موتور ( جهت سرعت های معمولی ) و سرو موتور ( جهت سرعت های بالا ) ، قابلیت اتصال به خطوط پرکن و …

یبل چسبان از سمت بالا (Top Labeling Machine)یبل چسبان از سمت بالا (Top Labeling Machine)

لیبل چسبان تخت یک طرفه (One Side Labeling Machine)

لیبل چسبان تخت یک طرفه برای سطوح تخت و مکعبی استفاده میگردد و وظیفه این لیبل زن ، الصاق لیبل به یک طرف دستگاه می باشد. این لیبل چسبان دارای یک نقاله استاندارد، یک سیستم طبقه دوم و یک کفه مکانیک می باشد.
وظیفه سیستم طبقه دوم در این اتیکت زن ثابت نگهداشتن ظرف با سرعت نوار نقاله دستگاه می باشد تا در زمان لیبلینگ ظرف تکان نخورد. در این مدل لیبل چسبان نیز مانند سایر لیبل چسبان های دیگر امکانات، کیفیت، سرعت و … میتواند بنا به درخواست مشتری تغییر یابد.
تابلو برق دستگاه در زیر استند استیل آن قرار دارد که به راحتی قابل سرویس و بررسی می باشد. جعبه الکترونیک این دستگاه لیبل چسبان مجهز به یک ال سی دی با صفحه لمسی و منوهای فارسی می باشد که درآن می توان کلیه تنظیمات دستگاه لیبل زن را به راحتی انجام داد . سنسورهای لیبل این دستگاه اتیکت زن توانایی تشخیص لیبل های کاغذی ، متالایز، PVC را دارد و ساخت پرینتر کالا و ایرانی می باشد .
اگر لیبل پشت چسبدار از مدل شیشه ای یا ترانسپرنت باشد، سنسور دستگاه میبایستی تغییر کند و از سنسور های آلتراسونیک موجود در بازار استفاده نمود که معمولا ساخت کشورهای اروپایی می باشند.

لیبل چسبان تخت دو طرفه (Two Side Labeling Machine)

لیبل چسبان تخت دو طرفه (Two Side Labeling Machine)

لیبل چسبان های تخت دوطرفه جهت الصاق لیبل در دو طرف ظروف تخت یا گرد یا محدب طراحی و ساخته می شوند . در این مدل لیبل زن دستگاه شامل یک تسمه نقاله استاندارد زنجیری ( از نوع تفلون عرض ۸ سانتیمتر ) و یک سیستم طبقه دوم و دو عدد کفه مکانیک مخصوص می باشد .
در این مدل اتیکت زن نیز مانند سایر دستگاه های تولیدی نوع کفه مکانیک، نوع ردیف کن، نوع فاصله انداز و … طبق سفارش بر اساس سرعت، دقت ، قیمت و … قابل ساخت می باشد. تابلو برق دستگاه در زیر استند استیل آن قرار دارد که به راحتی قابل سرویس و بررسی می باشد. جعبه الکترونیک این دستگاه لیبل چسبان مجهز به یک ال سی دی با صفحه لمسی و منوهای فارسی میباشد که درآن میتوان کلیه تنظیمات دستگاه لیبل زن را به راحتی انجام داد .
سنسورهای لیبل این دستگاه اتیکت زن توانایی تشخیص لیبل های کاغذی ، متالایز ، PVC را دارد و ساخت پرینتر کالا و ایرانی میباشد .

لیبل چسبان گرد (Wraparound labeling Machine)

در لیبل زن گرد، دستگاه از یک نوارنقاله دو متری استاندارد و یک سیستم Wraparound با ارتفاع فیکس استفاده می شود و کفه مکانیک لیبل چسبان نیز در مدلهای مختلفی ارائه می گردد.
یکی از امکانات قابل سفارش در این مدل از لیبل چسبان گرد، سیستم فاصله انداز می باشد، که عملکرد سیستم فاصله انداز همانطوریکه از نامش پیداست وظیفه آن تنظیم فاصله بین ظروف در نوار نقاله لیبل چسبان می باشد .
لزوم ایجاد فاصله بین ظروف در لیبل چسبان : در خطوط اتوماتیک بعد از دستگاه پر کن و دربند، زمانیکه ظروف گرد به دستگاه لیبل چسبان میرسند احتمال اینکه ظروف به هم چسبیده باشند می باشد، بنابراین باید فاصله بین ظروف طوری تعیین شود که در زمان لیبل خوردن ظرف اول، ظرف دوم به انتهای لیبل اول برخورد نکند.
از دیگر امکاناتی که بر روی لیبل چسبان گرد میتوان اضافه نمود آسانسور مربوط به سیستم Wraparound می باشد، این امکان به لیبل چسبان اجازه میدهد که عملیات لیبل زنی بر روی ظروف گردی که دارای تو رفتگی می باشند را محیا سازد.

لیبل چسبان گرد (Wraparound labeling Machine)

اتیکت چسبان گرد پنوماتیک (Pneumatic Wraparound labeling Machine)

کاربرد این مدل لیبل چسبان گرد در ظروفی می باشد که طول لیبل آنها زیاد بوده و دور تا دور ظروف را در بر می گیرد. بنابراین با توجه به ایرادهایی که در ظروف وجود دارد و برای جبران آن نیاز به یک لیبل زن پنوماتیک جکی میباشد تا ظرف را درون غلطک های خود احاطه نماید و لیبل را بطور کامل دور تا دور ظرف بچسباند و ظرف را رها نماید.
در این مدل لیبل چسبان یک جک پنوماتیک قوی وجود دارد که دارای کورس ماکزیموم ۵ سانتیمتر میباشد، بنابراین قطر ظروف مورد استفاده در این لیبل چسبان نبایستی بیش از ۵ سانتیمتر تغییر داشته باشد. از دیگر نکاتی که در این مدل اتیکت زن وجود دارد این است که سرعت این دستگاه نسبت به مدلهای Wraparound پایینتر میباشد ، ولی در لیبل زنی دارای دقت بالاتری وجود دارد .
لیبل چسبان گرد پنوماتیک نیز بر اساس نیاز مشتریان به تجهیزات مختلفی طبق سفارش می تواند مجهز شود. دستگاه لیبل چسبان مجهز یه زاویه خور در جهات مختلف می باشد (در شش جهت). جعبه الکترونیک این دستگاه لیبل چسبان مجهز به یک ال سی دی با صفحه لمسی و منوهای فارسی میباشد که درآن میتوان کلیه تنظیمات دستگاه لیبل زن را به راحتی انجام داد .
سنسورهای لیبل این دستگاه اتیکت زن توانایی تشخیص لیبل های کاغذی، متالایز، PVC را دارد و ساخت پرینتر کالا و ایرانی می باشد. اگر لیبل پشت چسبدار از مدل شیشه ای یا ترانسپرنت باشد، سنسور دستگاه می بایستی تغییر کند و از سنسور های آلتراسونیک موجود در بازار استفاده نمود که معمولا ساخت کشورهای اروپایی می باشند.

لیبل چسبان مخصوص لوله آزمایش یا ویال (Vial Labeling Machine

لیبل چسبان مخصوص لوله آزمایش یا ویال (Vial Labeling Machine (Ampule Labeling Machine

لیبل چسبان مخصوص لوله آزمایش یا آمپول لیبلینگ یا لیبل چسبان ویال
این مدل اتیکت زن مخصوص ظروفی می باشد که ایستایی ندارند و آنها را بصورت ایستاده نمی توان لیبل زد، بعنوان مثال : لوله های آزمایش، لوله های CBC، آمپول، ویال های کوچک، شیشه های عطر کوچک و جیبی و ….
این دستگاه لیبل زن از یک تسمه نقاله رولیک مخصوص و یک اپلیکیتور خاص، ساخته شده است، سرعت بالای این دستگاه اتیکت زن باعث شده که نسبت به سایر لیبل چسبان های اتوماتیک متمایز باشد. رولیک های نصب شده بر روی نوار نقاله متناسب با قطر ظروف طراحی و ساخته می شوند .

لیبل چسبان نیمه اتوماتیک یا لیبل زن دستی (Semi-Automatic Labeling Machine)

این مدل لیبل چسبان یا اتیکت زن دستی ، برای ظروف کاملا استوانه ای و تیراژ های کم طراحی و ساخته شده است و طریقه کارکرد این برچسب چسبان دستی بصورت زیر می باشد :
در ایتدا ظرف را بین رولیک های لیبل چسبان قرار داده و اهرم مربوطه را روی ظرف برگردانده و فشار میدهیم، در همین حین با فشردن کلید تریگ عملیات لیبل زنی شروع شده و ظرف شروع به چرخش می نماید تا دور تا دور ظرف لیبل مربوطه الصاق شود . پس از اتمام لیبلینگ، مجددا ظرف دیگر را در رولیکهای آن قرار داده و مجددا کلید تریگ را فشار می دهیم.
در این مدل اتیکت زنی دستی تقریبا در هر ۵ الی ۶ ثانیه میتوان یک لیبل الصاق نمود ، بنابراین سرعت این مدل برچسب چسبان تقریبا به ۶۰۰ عدد در ساعت می رسد ، باید توجه داشت که در این روش هزینه کارگری لیبل زنی بالا رفته (چون یک کارگر در طول روز در حال انجام اتیکت زنی با این دستگاه می باشد)
نکته دیگری که در این مدل باید بررسی شود عملیات درج تاریخ تولید یا مصرف می باشد که برای این کار مجددا یک کارگر می بایستی ظروف را روی یک نقاله برای درج تاریخ تولید و مصرف قرار دهد و این کار نیز هزینه کارگری را مجددا بالا می برد.
بنابراین به طور کلی بهترین پیشنهاد استفاده از یک لیبل زن اتوماتیک می باشد که مجهز به یک نقاله بوده و عملیات لیبل زنی و درج تاریخ هر دو در یک دستگاه انجام می شود و هزینه کارگری فوق العاده پایین می آید .

2 3
5
4
1 4
7
6
3