02122515604 - 09126768843 - 09126500713

بررسی و خرید انواع جت پرینتر

اگر به دنبال خرید و تهیه جت پرینتر هستید در این مقاله سعی می کنیم نکات و ترفندهای موثر برای خرید و انتخاب مناسب ترین جت پرینتر را به شما بگوییم.

جت پرینتر برای چاپ اطلاعات متغیر مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضا، قیمت، شمارنده، سری ساخت، شماره سریال، بارکد، QR-CODE استفاده می شود.

این دستگاه در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، دارویی و پزشکی، خودروسازی و … تا مشاغل خانگی کاربرد دارد. جت پرینترها انواع مختلفی دارند. اما به طور کلی این دستگاه به دو دسته اصلی جت پرینتر دستی و جت پرینتر اتوماتیک تقسیم می شود.

جت پرینتر دستی برای تیراژ پایین استفاده می شود و برای چاپ نیاز به اپراتور دارد، به طوری که با فشردن کلید و کلید جت پرینتر پیامی روی محصول چاپ می شود.

در جت پرینتر اتوماتیک فرآیند چاپ به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود. این دستگاه برای تیراژهای بالا و خطوط تولید کارخانه ها مناسب است. جت پرینتر اتوماتیک به یک چشم الکترونیکی یا فتوسل متصل می شود که وقتی محصول روی تسمه نقاله یا ماشین های بسته بندی حرکت می کند، فتوسل دستور چاپ را به دستگاه می فرستد و پیام چاپ می شود. جت پرینتر اتوماتیک با نام های جت پرینتر ثابت و جت پرینتر صنعتی نیز شناخته می شود.

کارتریج جوهر جت پرینتر دستی و صنعتی

چاپگرهای جت از جوهر برای چاپ استفاده می کنند. به آن کارتریج جوهر جت پرینتر می گویند. منبع جوهر کارتریج نامیده می شود و به دستگاه متصل می شود. کارتریج ها انواع مختلفی دارند و به دو دسته پایه آب یا پایه حلال تقسیم می شوند. مدل پایه آب برای سطوح نفوذپذیر مانند کاغذ، پارچه و کارتریج مبتنی بر حلال برای سطوح غیر قابل نفوذ مانند پلاستیک، شیشه و فلز مناسب است.

کاربرد جت پرینتر

امروزه درج اطلاعات در مورد محصول بسیار ضروری است. به عنوان مثال در صنایع غذایی درج تاریخ تولید و تاریخ انقضا طبق قوانین وزارت بهداشت بسیار مهم است و در صورت اشتباه در این فرآیند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. در صنعت داروسازی باید کد ویژه و منحصر به فردی به نام کد اصالت روی داروها درج شود. با کمک کد اصالت می توان دارو را ردیابی کرد تا از قاچاق آن جلوگیری شود. درج بارکد و لوگو از علاقه مندان به تولید محصول مشابه جلوگیری می کند. درج شمارنده امکان تعیین گردش تولید کسب و کار را فراهم می کند. با توجه به اهمیت چاپ، جت پرینتر کاربردهای زیادی دارد.

موارد موثر در انتخاب و خرید جت پرینتر

یکی از مواد موثر در انتخاب و خرید جت پرینتر کشور سازنده است. جت پرینترهای ایرانی ارزانتر هستند اما امکانات کمتری دارند. جت پرینترهای ساخت کشورهای اروپایی و آمریکایی کیفیت بالایی دارند اما قیمت دستگاه و خدمات آن نسبت به سایر کشورها گرانتر است. گارانتی و خدمات پس از فروش بسیار مهم است، سعی کنید دستگاه را از جایی تهیه کنید که در صورت خرابی قطعات یدکی را تهیه کنند، واحد فنی به سوالات شما پاسخ می دهد، تنظیمات دستگاه را به طور کامل و دقیق به مشتری آموزش می دهد و در نهایت دستگاه دارای حداقل یک سال گارانتی بی قید و شرط می باشد.

انواع جت پرینتر یا لیبل چسبان

جت پرینترها بر اساس تکنولوژی به دسته هایی تقسیم می شوند.

جت پرینترهای جوهر حرارتی با نام اختصاری TIJ به دو دسته جت پرینترهای دستی و جت پرینترهای ثابت (اتوماتیک) تقسیم می شوند. این نوع از جت پرینترها به دلیل استفاده از کارتریج جوهر برای چاپ به چاپگر جوهر افشان معروف هستند.

Continuous Ink Jetprinter که به اختصار CIJ نیز نامیده می شود. منبع جوهر و حلال دارد. در این دستگاه هزینه چاپ بسیار پایین است و برای تیراژهای بسیار بالا استفاده می شود.

پرینترهای جت لیزری پیام را با نور لیزر روی محصول حک می کنند. این نوع جت پرینتر در مواردی استفاده می شود که می خواهیم پیام پاک نشود و برای همیشه باقی بماند. مارک لیزری به طور گسترده در صنعت خودرو استفاده می شود.

چاپگرهای جت قطره و تقاضا که به اختصار DOD نیز نامیده می شود و این مدل های چاپگر به دو دسته جت پرینترهای ریز پیزوالکتریک و چاپگرهای جت شیری تقسیم می شوند.

چاپگرهای جت حرارتی TTO به طور ویژه برای چاپ روی بسته بندی انعطاف پذیر طراحی شده اند. و برای چاپ از روبان استفاده می کنند.

تفاوت بین پرینترهای جت کاراکتر کوچک و بزرگ

چاپگرهای جت بر اساس ابعاد چاپ به دو دسته کوچک و بزرگ تقسیم می شوند. حداکثر عرض چاپ در جت پرینتر بزرگ ۵۰.۸ میلی متر است، در نتیجه خطوط بیشتر و پیامی با ابعاد بزرگ قابل چاپ است.

آنها همچنین بر اساس کاربردشان به دو دسته جت پرینترهای دستی و جت پرینترهای صنعتی (یا اتوماتیک) تقسیم می شوند.

جت پرینتر دستی

جت پرینترهای دستی دارای ویژگی ها و امکانات متفاوتی هستند. در اینجا برخی از ویژگی های مهمی که هر جت پرینتر دستی باید داشته باشد، آورده شده است.

  • برخی از مدل ها برای نوشتن پیام به کامپیوتر و نرم افزار نیاز دارند، اما مدل دیگر دارای صفحه نمایش لمسی است و پیام را می توان در حافظه دستگاه ذخیره کرد.
  • یک بخش مهم در دستگاه های جت پرینتر شفت رمزگذار است. این قسمت باعث می شود سرعت دستگاه با توجه به سرعت دست اپراتور تنظیم شود و اندازه پیام با تغییر آن کم و زیاد نشود.
  • جت پرینتر دستی باید یک باتری لیتیومی ۴ سلولی قدرتمند داشته باشد تا سریع شارژ شود و بتواند یک شیفت کار کند.
  • با پورت USB می توان اطلاعات خارجی مانند لوگو، فایل TXT، فایل پیام را به حافظه دستگاه منتقل کرد. همچنین می توانید ماوس و کیبورد را به دستگاه متصل کنید.
  • وزن دستگاه به دلیل استفاده دستی بسیار مهم است.
  • علاوه بر کارتریج، کیفیت چاپ به سیستم دستگاه نیز بستگی دارد، هر چه دستگاه قدرتمندتر باشد، کیفیت چاپ بالاتر است. حداکثر کیفیت چاپ در جت پرینترها ۶۰۰ dpi است.

بهترین جت پرینتر دستی

خرید بهترین جت پرینتر دستی یا جت پرینتر اتوماتیک یکی از مهم ترین دغدغه های خریداران جت پرینتر یا چاپگر دستی است. شرکت دانستنگر ارائه دهنده بهترین جت پرینترهای دستی، جت پرینترهای صنعتی اتوماتیک می باشد. انتخاب بهترین جت پرینتر دستی به یک سری عوامل بستگی دارد:

  1. جت پرینتر دستی باید دارای صفحه نمایش رنگی و لمسی باشد
  2. چاپگر جت دیجیتال دستی دارای انکودر می باشد. برای کنترل سرعت دست
  3. چاپگر دیجیتال قابل حمل باید دارای بدنه فلزی جامد باشد
  4. چاپگر صنعتی دستی برای استفاده آسان باید دارای منوی فارسی باشد
  5. چاپگر پرتابل صنعتی دارای صفحه کلید فارسی باشد
  6. جت پرینتر دستی باید دارای فونت های متنوع باشد. مهمترین فونت: فونت نقطه فارسی و فونت نقطه لاتین

جت پرینترهای دستی ارزان بخرید

جت پرینتر با قیمت ارزان و مناسب یکی از مهم ترین ویژگی ها در خرید جت پرینتر می باشد. خرید و خرید چاپگر ارزان و باکیفیت یکی از دغدغه های خریداران در هنگام خرید چاپگر دستی یا صنعتی است. اما نکته مهم تنها قیمت ارزان چاپگر یا چاپگر دستی نیست و باید به سایر ویژگی های جت پرینتر پرتابل یا صنعتی نیز توجه کرد.

خرید جت پرینتر دست دوم

بسیاری از خریداران جت پرینترهای صنعتی دستی یا اتوماتیک برای صرفه جویی در هزینه به دنبال جت پرینترهای دست د هستند. نکته مهم و قابل توجه در خرید جت پرینتر دست دوم ، اطلاعات فنی بالای جت پرینترها است. اطلاعات فنی خریدار دستگاه دست دوم باید برای اطلاع از کیفیت قطعات استفاده شده کافی باشد. هنگام خرید جت پرینتر دستی یا اتوماتیک صنعتی دست دوم باید استعلامات لازم از قبیل بدهکار بودن مشتری و خدمات دوره ای از سازنده یا واردکننده اصلی دستگاه مورد نظر دریافت شود.

موارد استفاده از جت پرینترهای دستی

چاپگر جت دستی برای چاپ به اپراتور نیاز دارد، بنابراین برای محصولات کم تیراژ مناسب است. او از جت پرینتر دستی برای چاپ روی سطوح با مواد مختلف مانند شیشه، پلاستیک، فلز، پارچه، مقوا و … استفاده کرد. پیام چاپ شده ماندگاری بالایی دارد، اما با حلال هایی مانند تینر قابل حذف است. جت پرینتر دستی در مشاغل در زمینه مواد غذایی، آرایشی، دارویی و دارویی، خودرو، میوه خشک، آب نبات و شکلات و غیره استفاده می شود.

خرید جت پرینتر دستی

برای خرید جت پرینتر دستی به مواردی مانند سبکی و قدرت مانور توجه کنید. طراحی بدنه دستگاه باید به گونه ای باشد که اپراتور بتواند به راحتی روی محصول چاپ کند و به مرور زمان اپراتور خسته نشود. نکته دیگر نوع کارتریج است. کیفیت چاپ نهایی ارتباط مستقیمی با کیفیت کارتریج جوهر دارد. کارتریج های نو و اورجینال قطعا پرینت بهتری نسبت به کارتریجی دارند که دست دوم است و جوهر آن شارژ شده است .