02122515604 - 09126768843 - 09126500713

مقایسه انواع جت پرینترهای دستی، اتوماتیک و صنعتی

انواع جت پرینترها

یکی از وسایل ضروری و مورد نیاز در کارخانه ها، فروشگاه ها و … جت پرینتر است تا به وسیله آن بتوان اطلاعات ضروری را بر روی محصولات چاپ کرد. به همین خاطر می خواهیم به مقایسه انواع جت پرینترهای دستی، اتوماتیک و صنعتی بپردازیم تا راحت تر بتوانید وسیله مناسب با نیازتان را انتخاب و تهیه نمایید. تا انتهای مطالب با ما همراه شوید.

کاربرد جت پرینتر چیست؟

چاپ اطلاعاتی مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضا، بارکد، قیمت و … بر روی محصولات مختلف بسیار ضروری است. ضرورت این مسئله در محصولاتی مانند مواد غذایی، مواد دارویی و بهداشتی و … بسیار بالا می باشد زیرا با سلامتی افراد در ارتباط می باشد. برای درج این اطلاعات مهم بر روی کالاهای مختلف از دستگاهی به نام جت پرینتر استفاده می شود. این دستگاه انواع مختلفی دارد. هر کدام از انواع دستگاه جت پرینتر برای موارد خاصی کاربرد دارد. به همین دلیل اگر به دستگاه جت پرینتر احتیاج دارید باید ابتدا نیاز خود را در نظر بگیرید تا بتوانید مناسب ترین نوع آن را خریداری نمایید.

جت پرینتر دستی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از انواع جت پرینتر، جت پرینتر دستی یا پرتابل می باشد. این نوع دستگاه جت پرینتر قابلیت حمل با دست را دارد در نتیجه استفاده از آن خیلی راحت می باشد. این وسیله وزن کمی دارد و البته به علت سرعت پایین چاپ آن، برای تیراژ های پایین بهتر است مورد استفاده قرار گیرد. از جمله ویژگی های جت پرینتر پرتابل عبارتند از:

  • جت پرینتر دستی وزن کمی دارد.
  • این وسیله به راحتی قابل حمل و نقل می باشد.
  • می توان آن را به کامپیوتر متصل کرد و اطلاعات لازم را از این طریق به دستگاه منتقل نمود.
  • باتری دستگاه به سرعت شارژ می شود.
  • برای کارگاه ها و فروشگاه ها می توان از آن استفاده کرد.
  • استفاده از آن به فضای خاصی نیاز ندارد.
  • برای درج اطلاعات بر روی کالاهای بزرگ که قابل حمل و نقل با تسمه نقاله نیستند، بسیار مناسب است.

جت پرینتر صنعتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

یکی دیگر از انواع جت پرینتر، جت پرینتر صنعتی است که همانطور که از نامش می توان فهمید برای شرکت ها و کارخانجات بزرگ مناسب می باشد. در جت پرینتر صنعتی کالاها به وسیله نوار نقاله از رو به روی دستگاه عبور می کنند. سنسوری که بر روی دستگاه وجود دارد به محض تشخیص آن ها، فرمان چاپ را صادر می کند.  ویژگی های مهم این نوع جت پرینتر عبارتند از:

  • سرعت چاپ اطلاعات جت پرینتر صنعتی بالا است.
  • کالاها بدون دخالت دست توسط نوار نقاله از رو به روی جت پرینتر عبور می کنند.
  • این دستگاه به کامپیوتر متصل شده و اطلاعات مورد نیاز به این وسیله به دستگاه منتقل می شود.
  • در کارخانه هایی که محصولات زیادی را در طول روز تولید می کنند، جت پرینتر صنعتی بسیار کاربردی می باشد.
  • قابلیت چاپ اطلاعات به چند زبان در چند خط را دارند.

جت پرینتر های اتوماتیک چه ویژگی هایی دارند؟

احتمالا کسانی که با دستگاه های جت پرینتر سر و کار دارند، با نام جت پرینتر اتوماتیک آشنا هستند. جت پرینتر های اتوماتیک همان جت پرینتر صنعتی محسوب می شوند که به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست، اطلاعات لازم را بر روی محصولات چاپ می کنند. کالاهای مورد نظر بعد از تولید و سپس بسته بندی شدن، توسط نوار نقاله از رو به روی دستگاه جت پرینتر عبور می کنند. سنسور دستگاه به محض تشخیض کالا، فرمان چاپ را صادر می کند. سرعت و کیفیت چاپ اطلاعات با این نوع جت پرینتر بالا می باشد.

انواع جت پرینتر های صنعتی اتوماتیک کدام است؟

دستگاه های جت پرینتر صنعتی اتوماتیک در انواع مختلفی تولید می شوند. هر کدام از این دستگاه ها ویژگی های خاص خود را دارند که با توجه به آن ها و نیازی که دارید می توانید بهترین نوع را انتخاب نمایید. با توجه به این مسئله در ادامه می خواهیم ۲ نوع از مهم ترین انواع جت پرینتر اتوماتیک را نام ببریم.

جت پرینتر با تکنولوژی hp

در کارخانه هایی که تیراژ کار متوسط تا زیاد دارند، استفاده از این نوع جت پرینتر بسیار مناسب می باشد. قیمت این دستگاه پایین است و نگه داری و تعمیر آن سخت و هزینه بردار نیست. کاربران نیز می توانند به راحتی کار با آن را یاد بگیرند. این نوع جت پرینتر به شستشوی هد و تعویض فیلتر و پمپ نیازی ندارد. این وسیله قابلیت استفاده از چند کارتریج در رنگ های مختلف را به شما می دهد.

جت پرینتر با تکنولوژی cij

این نوع دستگاه جت پرینتر قیمت بالایی دارد، تعمیر و نگه داری آن هزینه بردار است. این نوع جت پرینتر می تواند جوهر را تا فاصله ۱۵ سانتی متر پرتاب می کند. برای استفاده از این نوع جت پرینتر باید کاربر تخصص و دانش لازم را داشته باشد. البته کیفیت کار با آن، نسبت به انواع دیگر بالاتر می باشد به همین دلیل در حال جایگزین شدن با مدل های قدیمی می باشد.

با مقایسه انواع جت پرینتر حال کدام نوع از آن ها مناسب می باشد؟

همانطور که مشاهده کردید هر کدام از انواع جت پرینتر دارای ویژگی ها و امکانات خاص خود می باشد. شما باید نیازتان را در زمان خرید دستگاه در نظر داشته باشید تا بتوانید خریدی مطمئن و مناسب داشته باشید. در صورتی که کارگاه تولیدی شما کوچک است، محصولات و کالاهایی بزرگ و سنگین تولید می کنید و بودجه اولیه شما برای خرید جت پرینتر محدود می باشد، بهتر است به سراغ مدل های جت پرینتر دستی یا پرتابل بروید که هم قیمت مناسبی دارند و هم مناسب با شرایط کارگاه تولیدی شما می باشند.

اما اگر کارخانه شما روزانه تعداد بسیار زیادی محصول تولید می کند به همین دلیل به دستگاهی بسیار با کیفیت نیاز دارید که بتواند اطلاعات را با سرعت بالایی بر روی محصولات چاپ کند باید از انواع جت پرینتر های صنعتی و اتوماتیک استفاده نمایید تا بتوانید متناسب با سرعت تولید و بسته بندی محصولات، درج اطلاعات را نیز انجام دهید.

همانطور که مشاهده کردید دستگاه های جت پرینتر انواع مختلفی دارند. شما باید با در نظر گرفتن کاربرد و ویژگی های هر کدام از دستگاه های جت پرینتر و همچنین میزان تولید کارگاه شما و بودجه ای که در نظر گرفته اید، بهترین نوع و مدل جت پرینتر را خریداری نمایید.