02122515604 - 09126768843 - 09126500713

راهکارهایی برای افزایش طول عمر مفید جت پرینتر

تمامی افرادی که از جت پرینتر استفاده می کنند به دنبال راهکارهایی برای افزایش طول عمر مفید جت پرینتر هستند. با اطلاع از این راهکارها می توان از دستگاه به خوبی استفاده کرد تا در کنار بالا رفتن کیفیت چاپ، از هزینه های اضافی برای تعمیر و یا تعویض دستگاه جلوگیری نمود. با ما همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

جت پرینتر را به صورت مرتب و دوره ای تعمیر و سرویس کنید.

یکی از مهم ترین راه هایی که برای افزایش طول عمر مفید جت پرینتر بسیار موثر است، تعمیر و سرویس آن به صورت دوره ای و منظم است. در این رابطه برند دستگاه اهمیتی ندارد بلکه رسیدگی به موقع و منظم جت پرینتر است که دارای اهمیت بالایی است. در زمان خرید دستگاه بهتر است مدت زمان و دوره ای که جت پرینتر به سرویس احتیاج دارد را پرس و جو کنید تا بتوانید در زمان صحیح به این کار اقدام نمایید. البته اگر تخصصی در این زمینه ندارید باید سرویس و تعمیر دستگاه جت پرینتر را به کارشناسان و متخصصان ماهر و با تجربه بسپارید تا مشکلی پیش نیاید و خیالتان بابت کیفیت کار راحت باشد.

جت پرینتر را به صورت اصولی تمیز کنید.

اگر می خواهید عمر مفید دستگاه جت پرینتر خود را افزایش دهید باید همیشه به صورت اصولی آن را تمیز کنید. گرد و غبار، جوهر و … که در داخل جت پرینتر قرار دارد را پاک کنید. با این کار سرعت و کیفیت چاپ دستگاه را بالا می برید. به همین دلیل اگر می خواهید جت پرینتر شما مانند روز اول کار کند باید هد دستگاه را از جوهر، چربی، گرد و خاک و … پاک نمایید. در تمیز کردن دستگاه تان دقت و حساسیت به خرج دهید و همواره یک دستمال بدون پرز برای این کار داشته باشید.

یکی از اساسی ترین قسمت های دستگاه جت پرینتر، هد دستگاه است که تمیز نگه داشتن آن تاثیر بسزایی در بالا ماندن کیفیت چاپ می گذارد. برای آن که مطمئن شوید این کار را دقیق و صحیح انجام می دهید می توانید از سرویس کاران با تجربه و یا در هنگام خرید از فروشنده متخصص دستگاه اطلاعات لازم را به دست آورید تا در حین استفاده از دستگاه، تمامی نکات لازم را رعایت نمایید.

تولید کننده اواع جت پرینتر صنعتی و دستی

جت پرینتر را در محل مناسب نگه داری کنید.

از دیگر راه های افزایش طول عمر مفید دستگاه جت پرینتر این است که دستگاه را در شرایط محیطی مطلوب و مناسبی نگه داری کنید. محل نگه داری دستگاه باید خشک و به دور از رطوبت باشد، در برابر تابش مستقیم خورشید قرار نگیرد و همچنین از گرد و غبار به دور باشد تا دستگاه و قسمت های مختلف آن آسیبی نبینند. علاوه بر این باید از جا به جایی بیش از حد دستگاه خودداری کنید مگر آن که جت پرینتر شما از نوع دستی باشد که در این شرایط ساختار آن مناسب برای جا به جایی آن است. با رعایت این نکات می توانید قدم مهمی در افزایش ماندگاری دستگاه بردارید.

از جت پرینتر طبق کاربردی که دارد استفاده کنید.

همانطور که می دانید هر کدام از دستگاه های جت پرینتر برای موقعیت به خصوصی کاربرد دارند. به عنوان مثال برخی از آن ها برای سطوح صاف و صیقلی، برخی برای سطوح ناهموار، برخی از آن ها برای سطوح نایلونی و … مناسب هستند. در هنگام خرید به این مسئله به خوبی دقت داشته باشید که دستگاهی خریداری نمایید که متناسب با نیاز شما باشد تا هم کارایی لازم را داشته باشد و هم آن که عمر مفید و ماندگاری آن افزایش پیدا کند. در غیر این صورت چاپ اطلاعات با کیفیت مورد انتظار شما انجام نخواهد شد و امکان آسیب به دستگاه نیز وجود دارد.

از کارتریج مناسب با دستگاه استفاده نمایید.

کارتریج ها به صورت اختصاصی عمل می کنند به همین دلیل شما باید از کارتریج مناسب و هماهنگ با دستگاه جت پرینتر خود استفاده نمایید. در غیر این صورت امکان پایین آمدن کیفیت چاپ و همچنین کاهش طول عمر دستگاه وجود دارد. در زمان خرید کارتریج به کیفیت و مرغوبیت آن توجه داشته باشید و تنها به فکر پایین بودن قیمت آن نباشید. زمانی که کارتریج دستگاه نیاز به شارژ کردن داشت، برای این کار حتما به مراکز معتبر مراجعه نمایید و از متخصصین با تجربه کمک بگیرید تا از کیفیت چاپ و همچنین ماندگاری جت پرینتر شما کاسته نشود.

ظرفیت دستگاه را برای چاپ در نظر بگیرید.

هر دستگاه جت پرینتر توان و ظرفیت به خصوصی برای چاپ روزانه دارد. شما باید در هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید تا دستگاهی خریداری نمایید که دقیقا متناسب با نیاز روزانه شما برای چاپ اطلاعات باشد. در غیر این صورت اگر بیش از توان و ظرفیت دستگاه از آن کار بکشید خیلی زود آسیب دیده و عمر مفید آن کاهش می یابد. در ادامه این روند وقت و هزینه های شما به هدر خواهد رفت. پس برای بالا بودن کیفیت چاپ، صرفه جویی در وقت و هزینه های تان حتما به میزان ظرفیت دستگاه برای چاپ اطلاعات توجه فرمایید.

راهنمای خرید جت پرینتر صنعتی و دستی

طبق دفترچه راهنما عمل کنید.

اگر می خواهید مدت زمان بیشتری از دستگاه جت پرینتر تان استفاده کنید باید مطابق با دستور العمل های آمده در دفترچه راهنمای دستگاه عمل کنید. به تمامی نکات این دفترچه توجه داشته باشید و طبق مدل دستگاه تعمیرات و سرویس های آن را انجام دهید. همچنین نحوه نگه داری، استفاده از دستگاه و روشن و خاموش کردن آن در این دفترچه ها ذکر شده که باید مطابق با آن ها عمل کنید تا طول عمر مفید دستگاه جت پرینتر خود را افزایش دهید.

اگر می خواهید مدت زمان بیشتری از جت پرینتر خود استفاده کنید باید به نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم به خوبی توجه کنید و به دقت به آن ها عمل کنید تا در وقت و هزینه های تان صرفه جویی شود و رضایت کامل از دستگاه داشته باشید. در زمانی که با مشکل برخورد کردید و یا آن که سوالی در این زمینه برایتان پیش آمد حتما به مراکز معتبر مراجعه کرده و از متخصصین و کارشناسان مجرب کمک بگیرید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.