02122515604 - 09126768843 - 09126500713

بررسی جت پرینتر dod

حتما دقت کرده اید که بر روی بسته بندی های محصولات تولید شده در صنایع مختلف، اطلاعات مهمی درج شده است. این اطلاعات به کمک دستگاهی به نام جت پرینتر چاپ شده اند. این دستگاه انواع مختلفی دارد. در این مقاله نیز می خواهیم به بررسی جت پرینتر dod، یکی از انواع جت پرینتر بپردازیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره این دستگاه هستید با ما همراه باشید.

جت پرینتر dod

جت پرینتر dod چه نوع دستگاهی است؟

جت پرینتر  Drop On Demand که به صورت اختصار به آن dod گفته می شود به طور معمول قلم بزرگی دارد. به همین دلیل ارتفاع چاپ در این دستگاه ۶ تا ۲۳۰ میلی متر می باشد. دستگاه جت پرینتر dod با سرعت حدود ۱۲۰ متر می تواند اطلاعات مورد نظر شما را چاپ کند. از همین رو اگر کارخانه و کارگاه تولیدی شما بزرگ است و تسمه نقاله موجود در آن سرعت زیادی دارد، این دستگاه می تواند برای شما مفید باشد.

نام این نوع جت پرینتر به نوع عملیات چاپ خود اشاره دارد. عملیات چاپ در این دستگاه به وسیله ۳۲ نازل انجام می شود که هر کدام را به صورت جداگانه می توان کنترل کرد. شما می توانید طبق اندازه و نوع چاپی که مد نظر دارید، این نازل ها را تنظیم نمایید و از آن استفاده کنید.

بررسی انواع جت پرینتر dod

جت پرینترهای dod دارای دو نوع مهم هستند که هر کدام از آن ها طبق ویژگی ها و کارکرد هایی که دارند، برای کارخانه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل برای انتخاب دقیق و استفاده صحیح از این دستگاه، ابتدا باید به ویژگی این دو نوع جت پرینتر dod آشنا شوید.

۱- جت پرینتر درشت نگار

جت پرینتر درشت نگار، محبوب ترین نوع جت پرینتر dod به حساب می آید. در این نوع جت پرینتر ۷، ۱۶ و ۳۲ نازل به کار رفته است و نتیجه چاپ با این دستگاه، درشت، دقیق و تمیز خواهد بود. ولی اگر بخواهیم دقیق تر مقایسه کنیم کیفیت اطلاعات چاپ شده با این دستگاه خیلی زیاد نیست به همین دلیل در برخی از موارد که کیفیت چاپ اهمیت زیادی دارد، سعی می شود به جای این نوع جت پرینتر از انواع دیگر آن استفاده بشود.

به طور کل می توان گفت که کیفیت چاپ با این نوع جت پرینتر در درجه دوم و سوم قرار می گیرد پس اگر کیفیت چاپ برای کارتان اهمیت زیادی دارد و به دنبال دستگاهی می گردید که اطلاعات را با کیفیت بالایی چاپ کند، بهتر است به سراغ نوع دیگر این جت پرینتر بروید اما در صورتی که کارخانه تولیدی شما بزرگ است و محصولات با ابعاد بزرگی تولید می کنید، می توانید برای درج اطلاعات ضروری بر روی آن ها، از این نوع جت پرینتر dod استفاده نمایید.

 ۲- جت پرینتر های – رزولوشن

نوع دوم جت پرینتر dod، های- رزولوشن نام دارد. این نوع جت پرینتر dod برای چاپ اطلاعات از ۱۲۸ نازل استفاده می کند و همین امر باعث می شود اطلاعات ضروری با کیفیت بسیار بالایی بر روی سطح مورد نظرتان چاپ شوند. قابلیت دیگر این دستگاه این است که شما می توانید تک تک ۱۲۸ عدد نازل آن را کنترل و تنظیم کنید و اشکال و اطلاعات مختلفی را بر روی سطح مورد نظرتان چاپ نمایید.

مزایای دستگاه جت پرینتر dod چیست؟

در بازار جت پرینترهای مختلفی وجود دارد اما هر کدام از آن ها دارای مزایا و ویژگی های مختلفی هستند به همین دلیل شما باید شناخت کافی از هر کدام از این دستگاه ها داشته باشید تا بتوانید طبق نیازی که دارید، اقدام به خرید نمایید. در ادامه به بررسی مزایای جت پرینتر dod می پردازیم.

استفاده آسان و راحت

با وجود داشتن قطعات پیچیده در این دستگاه جت پرینتر، برای کار با آن شما به سختی نخواهید افتاد و می توانید خیلی راحت و آسان فعالیت خود را با آن انجام دهید. برای آن که از این جت پرینتر در کارخانه یا کارگاه خود استفاده کنید نیازی به استخدام افراد متخصص ندارید بلکه شما و یا هر فرد دیگری با کسب مهارت های ساده در این زمینه، می توانید به سادگی از جت پرینتر dod استفاده کنید. همین مزیت مهم باعث محبوبیت زیاد این جت پرینتر در میان کارخانجات بزرگ شده است.

انجام عملیات برچسب زنی روی نوار نقاله

در کارخانه هایی که در طول روز تعداد زیادی محصول تولید می شود باید عملیات برچسب زنی با سرعت بالایی انجام شود. به همین دلیل برای جابجایی آن ها از نوار نقاله استفاده می کنند. مزیت خوبی که این نوع جت پرینتر دارد این است که می توان آن را بر روی انتهای خط تولید و بر روی نوار نقاله نصب کرد و این عملیات را با سرعت بیشتری انجام داد.

کیفیت و سرعت بالای چاپ اطلاعات

همانطور که گفتیم تعداد زیادی نازل در این نوع جت پرینتر وجود دارد که باعث می شود اطلاعات مورد نظر شما با سرعت و کیفیت بالایی بر روی سطوح مختلف چاپ شوند. از طرف دیگر چون می توانید نازل ها را به صورت جداگانه تنظیم نمایید امکان درج اطلاعات در اشکال مختلف برای شما به وجود می آید.

این همه مزیت های مهم و کاربردی باعث شده است تعداد افراد زیادی برای برچسب زنی و درج اطلاعات خود بر روی محصولات، از این جت پرینتر dod استفاده کنند.

کاربرد جت پرینتر dod در چه صنایعی می باشد؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، جت پرینتر dod دارای دو نوع مختلف است که هر کدام از آن ها ویژگی های خود را دارند. طبق این اطلاعات اگر می خواهید بر روی محصولات بزرگ اطلاعات را چاپ کنید و کیفیت آن خیلی برای شما اهمیتی ندارد، می توانید از جت پرینتر dod درشت نگار استفاده کنید.

در صورتی دقت و کیفیت اطلاعات چاپ شده برای شما اهمیت زیادی دارد بهتر است به سراغ جت پرینتر های- رزولوشن بروید. به طور کلی چون مصرف جوهر و حلال در جت پرینتر dod پایین است در صنایع مختلف کوچک و بزرگ از جمله صنایع غذایی، نوشیدنی، فیلتر سازی، شیشه سازی، آرایشی و بهداشتی، محصولات کشاورزی، صنایع MDF و … می توان از آن استفاده کرد.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی جت پرینتر dod  بپردازیم و اطلاعاتی درباره آن و مزایایی که دارد در اختیارتان قرار دهیم. اکنون شما می توانید برای خرید این دستگاه، با دید بهتری اقدام نمایید.